Tuesday, November 15, 2016

紅衣山番流氓頭惹瑪,23家適耕莊燒魚連鎖店統統倒閉清盤,大快人心!

真相再也掩蓋不住!紅衣山番流氓頭惹瑪終於親口承認,因為他公然與人民作對,才導致他屬下23間適耕莊燒魚連鎖店在短短半年內倒閉清盤!導致他蒙受巨大虧損,血本無歸!這讓他從此對淨選盟恨之入骨,才處處搞針對,跟淨選盟對著幹!


4年前的淨選盟3.0成功號召百萬人民走上街頭抗議納吉政府的貪腐政權,震驚朝野。過後巫統雪州大港區會主席惹瑪便發動一些親巫統的馬來小販到淨選盟主席拿督安美嘉的住宅門口擺檔,打著抗議淨選盟的旗幟卻幹著擾亂民生的勾當;當時激起全國人民的怒火,自動自發杯葛他的燒魚店,造成原本就因為收費昂貴食物又不好吃的《適耕莊燒魚連鎖店》很快就承受不住虧損,就像骨牌一樣一間一間倒閉。

GreatDaily
根據惹瑪本週一(11月14日)上ASTRO AWANI接受訪問時自己親口承認,適耕莊燒魚原本擁有23家連鎖店,分布在吉隆坡、雪州及霹靂州,因為受到廣大人民的杯葛,結果在短短半年內統統倒閉,惹瑪虧損將近一億令吉!

這足以說明為何惹瑪對淨選盟恨之入骨,處處搞針對;但也說明他承認人民的力量是非常恐怖的,人民集中號召杯葛Sekincang Ikan Bakar連鎖店,就算他有23家分店,財力雄厚也頂不住衝擊而倒閉。


惹瑪是巫統雪州聯委會主席諾奧馬的小舅子,年輕時候曾經吸毒當地痞流氓,曾被關進監牢;是個不學無術,不曾受過高等教育的無賴。他是在2004年全國大選後,獲得姐夫諾奧馬關照,取得孟加拉外勞入口准證,通過引進外勞賺取可觀利潤而累積數千萬財富。


有了本錢之後的惹瑪,除了買名貴跑車住豪華洋房生活極盡奢侈之外,還有創業的雄心壯志,他看中了適耕莊品牌,創立適耕莊燒魚店,運用手頭上的雄厚資金開了一間又一間。根據光顧過燒魚店的網民透露,惹瑪的燒魚店食物說不上特別好吃,但消費不便宜,一般家庭4、5個人一桌,吃一頓燒魚晚餐的消費至少介於RM200至RM300之間;如果點中的是較名貴的魚類,消費至少要RM500以上。

GreatDaily

沒有自己的特色食物的餐館一般都不能持久,加上燒魚佬公開支持納吉政府與人民為敵,被人民群起杯葛的下場自然淒涼了。

現在《適耕莊燒魚》已經成為歷史,接下來就看他那間《適耕莊度假屋》什麼時候也跟著倒閉。

bangsat Jamal mengaku Sekinchan Ikan Bakar bankrap akibat lawan Bersih

DATUK Bangsat Jamal Yunos (Jamal Jamban), Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, merangkap Ketua Samseng Baju Merah mengaku rangkaian perniagaan yang diusahakannya Sekinchan Ikan Bakar, 'bankrap' dalam masa 6 bulanakibat tindakannya menentang Bersih 2.

Difahamkan 23 'outlet' rangkaian perniagaan ikan bakar Jamal telah diboikot oleh orang ramai selepas tindakannya membuat demonstrasi depan rumah Datuk Ambiga yang pada masa itu merupakan pengerusi Bersih 2 bersama-sama dengan Saterawan Negara A Samad Said.

"Kita telah buat satu demonstrasi di hadapan rumah Ambiga. Ketika itu, saya tidak tahu menahu pasal politik, cuma kami ingin menyampaikan mesej kepada pihak Bersih bahawa kami tidak mahu Bersih dilakukan di Kuala Lumpur kerana mengganggu ketenteraman awam, mengganggu peniaga," katanya.

"Dan akibat daripada apa yang saya lakukan itu, mereka ini (Bersih) melalui satu gerakan telah pun, apa nama menggerakkan agar saya di 'attack' secara 'personal' dan akibat daripada itu, rangkaian perniagaan saya telah pun tutup dalam waktu 6 bulan." tambahnya lagi.

Bangsat Jamal mendedahkan perkara itu dalam satu temubual bersama Astro Awani 7:45, sehari selepas hidungnya berdarah tersenggol tangan anggota Polis dalam satu pergelutan di Ampang Point baru-baru ini.

Pengakuan Jamal ini membuat aku teringat — dulu aku memang selalu juga pergi Restoran Sekinchan Ikan Bakar, aku selalu bawa mak aku makan bersama dengan abang dan kakak ipar aku.

Makanan di Sekinchan Ikan Bakar memang mahal, tapi aku rasa agak berbaloi sebab masakannya boleh tahanlah walau tak sedap sangat, layanannya kadang baik kadang tidak. Sekali 'open table' kurang-kurang mesti habis dalam RM200 - RM300.

Tapi sejak aku dapat tahu pemilik besar Sekinchan Ikan Bakar ni tiba-tiba menentang gerakan rakyat yang mahu Pilihanraya Bersih dan Adil iaitu Bersih, aku terus tak pernah lagi pergi Sekinchan Ikan Bakar, keluarga aku boikot.

Aku percaya ramai lagi yang boikot Sekinchan Ikan Bakar, selepas dapat tahu 'taukey' besarnya menentang Himpunan Bersih — maka tak hairanlah hanya dalam masa 6 bulan kesemua 23 rangkaian perniagaannya boleh melingkup.

Dari sini kita boleh faham, rupanya ada dendam peribadi antara bangsat Jamal Jamban dengan Himpunan Bersih, patutlah bermati-matian dia lawan Bersih.

No comments: